Laste kunstiring
Võetakse vastu lapsi vanuses 6-7 aastat.
Õppimine kestab 1-2 aastat (sõltub lapse vanusest). Õppetunnid toimuvad 1 kord nädalas (2-3 õppetundi). Õppimine on tasuline.
Programm:
Narva Kunstikooli laste kunstiringi õppekava
Üldsätted
Narva Kunstikooli kunstiringi õppekava on Narva Kunstikooli laste kunstiringi õppe- ja kasvatustegevuse alusdokument.
Õppekava koosneb üldosast ja ainekavadest.
Õppekava üldosas esitatakse:
- Narva Kunstikooli kunsti ringi õppe- ja kasvatustöö eesmärgid
- õppekorraldus, õppeainete loend
Ainekavades esitatakse:
ainesisu, õppetulemused ja õppe-eesmärgid.
Narva Kunstikooli laste kunstiringi õppekava üldosa
1. Narva Kunstikooli kunstiringi õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid.
Lastele kunstiliste oskuste, vilumuste ja teadmiste õpetamine nende soovidest, vabast tahtest ja ettevalmistuse tasemest ning laste võrdsest kohtlemisest lähtuvalt;
- Tekitada lapses huvi kunstiloomingu vastu ja hoida
- Anda lapsele esmaseid elementaarseid teadmisi iseseisva kunstiloomingu
- Täiustada, korrigeerida juba olemasolevaid
- Arendada kunstimeelt, fantaasia ja eneseväljendamise
- Selgitada välja sobivus õpilasel kunsti edasi õppimiseks.
2. ÕPPEKORRALDUS, õppeainete loend.
- Õpilaste vanus 6-7 aastat
- Katseid, hindamisi ei ole, vastu võetakse avalduse
- Õpiaeg Kunstiringis: õpilane võib käia 1 -2- aastat (vastavalt vanusele)
- Õppetegevus vastavalt õppe- ja
- Iga õppeaasta alguses tuleb end uuesti registreerida Kunstiringi õpilasena.
- Õppetöö algab septembril, kestab 35 nädalat.
- Koolivaheajad on üldhariduskoolides kehtestatud
- Nädalas on 2-3 tundi, ühe tunni pikkus on 30-45 minutit, vaheaeg on 5
- Õppetundide arv, nende järjekord õppepäevas määratakse tunniplaanis, mille kinnitab kooli direktor.
- Õpilasi ei hinnata õppetöö lõpus antakse
Laste kunstiringi õppeained on:
Kompositsioon
KUNSTIRINGI KOMPOSITSIOONI AINEKAVA
Narva Kunstikooli laste kunstiringi kompositsiooni ainekavas kirjeldatakse õpetuse eesmärke ja õppesisu.
ÕPPE-EESMÄRGID
- laste loomevõimete avastamine ja arendamine;
- õpetuse kaudu ergutatakse lapse kujutlusvõimet ja loovust, kujundatakse maitseotsustusi;
- käelise tegevuse arendamine;
- õpitavat ja kasvatatakse kunstihuvi;
- kujundada vaatlusoskust;
- rikastada fantaasiat, kujundada ilumeelt;
- ergutada loovat mõtlemist ja eneseväljendust, toetada algatusvõimet;
- arendada silma ja käe koostööd;
- tutvustada rahvakunsti;
- pakkuda kunstielamusi;
- anda vajalikud eelteadmised ettevalmistuskursusel õpingute jätkamiseks.
ÕPPETULEMUSED
- Oskab kasutada ohutult lihtsamaid töömaterjale, -vahendeid ja kunstitehnikaid loominguliseks eneseväljenduseks;
- oskab valmistada mahulisi figuure ning mänguasju voolimis- ja muudest materjalidest;
- oskab kujutada liikuvaid figuure;
- peab silmas lihtsamaid pildi kompositsioonireegleid;
- oskab luua ja kasutada lihtsamaid faktuure;
- oskab teha kollaaži ja voltida paberit;
- oskab kunstiteoseid lihtsas vormis kirjeldada ja oma eelistusi põhjendada.
AINESISU
- Tutvume kompositsiooni põhireeglitega. Kujutatakse elu ja asju meie ümber, teisi inimesi ja iseennast. Harjutatakse jälgima, analüüsima ja üldistama Tutvumine värvide, pintslid, pliiatsid, paber. Akvarell – vee kasutamine ja värvide segamine, erinevad katmise viisid erinevate töövahenditega. Guašš – guaššvärvide kasutamise erinevad viisid.
- Jooned: sirge, laineline, sakiline jne. (harjutused). Kus ja kuidas neid saab
- Kujundid: ruut, ring, kolmnurk. Otsida neid kujundeid ruumis, õues. Joonistada kompositsioone ühe kujundiga ja kõik
- Lihtsate vormide joonistamine, voolimine,
- Loomade ja lindude joonistamine, maalimine,
- Looduse joonistamine, maalimine (linnud, loomad, puud jne).
- Värviõpetus: põhivärvid, nende segamine, heledad ja tumedad toonid. (guašš).
- Joonistamine ja maalimine: puuviljad, juurviljad, lilled (akvarell, guašš, värvilised pliiatsid).
- Erinevad tehnikad: trükk, visandid. Monotüüpia ja diatüüpia. Kraapimise
- Kollaaž: Rebimine, lõikamine.
- Maastiku joonistamine ja
- Käte ja näppudega
- Reljeefse ornamendi
